- Szczegóły
- j.kamyk
- Kategoria: Aktualności (2)
LISTOPAD W “ŻABKACH”
KRĘGI TEMATYCZNE:
-
Bezpieczni i rozważni
-
Polska – nasza ojczyzna
-
Preludium deszczowe
-
Rozpoznajemy emocje
Cele ogólne:
OBSZAR FIZYCZNY
• uczestniczenie i inicjowanie prostych zabaw konstrukcyjnych i muzycznych
• uczestniczenie w zabawach ruchowych
•doskonalenie sprawności manualnej
OBSZAR EMOCJONALNY
• spokojne oczekiwanie na swoją kolej w trakcie zabaw
• podejmowanie prób samodzielnego radzenia sobie w trudnych sytuacjach
• rozróżnianie pojęć dobra i zła
• nazywanie uczuć kojarzących się z rodziną
• rozpoznawanie i nazywanie podstawowych emocji
• poznawanie sposobów radzenia sobie z trudnymi emocjami
• przedstawianie swoich emocji i uczuć poprzez udział w różnych zabawach
OBSZAR SPOŁECZNY
• kształtowanie umiejętności wspólnej zabawy
• przyzwyczajanie się do uważnego słuchania wypowiedzi innych
• wdrażanie do przestrzegania norm i zasad dotyczących zgodnego współdziałania w grupie rówieśniczej
• uczenie się, komu można podawać informacje o sobie i swojej rodzinie
• uczenie się właściwego zachowania w określonych miejscach i sytuacjach oraz stosowania obowiązujących nakazów i zakazów
OBSZAR POZNAWCZY
• wzbogacanie wiedzy na temat bezpieczeństwa w domu, w przedszkolu, na ulicy
• rozwiązywanie zagadek
• doskonalenie umiejętności uczestniczenia w rozmowach na bliskie tematy
• śpiewanie piosenki, ilustrowanie słów ruchem
• zapoznanie z numerem alarmowym 112
• uczestniczenie w scenkach dramowych
• obcowanie ze sztuką
• utrwalenie nazwy swojego miasta i adresu zamieszkania
• poznanie najważniejszych informacji na temat Krakowa, Warszawy
• utrwalenie świadomości bycia Polakiem
• poznanie hymnu i symboli Polski
• słuchanie utworów literackich w skupieniu i z uwagą
• uczestniczenie w zabawach plastycznych
• przeliczanie w dostępnym zakresie
• klasyfikowanie przedmiotów ze względu na różne cechy
• nazywanie kolorów jesieni i ich pochodnych
• zdobywanie wiedzy na temat deszczu
• nazywanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla jesieni
• nazywanie poszczególnych części ciała
• wypowiadanie się na temat treści wysłuchanych wierszy, opowiadań
• rozwijanie mowy komunikatywnej
• uwrażliwianie się na różne elementy muzyki
- Szczegóły
- j.kamyk
- Kategoria: Aktualności (2)
CO ROBIMY W TYM MIESIĄCU ?
PAŹDZIERNIK W "ŻABKACH"
KRĘGI TEMATYCZNE:
-
WARZYWA I OWOCE
-
W NASZEJ GRUPIE
-
CO NAM DAJĄ DRZEWA
-
PRZYGOTOWANIA DO ZIMY
Cele ogólne:
OBSZAR FIZYCZNY
• uczestniczenie w zabawach ruchowych
• doskonalenie sprawności manualnej
• ćwiczenie samodzielności
• poznawanie w działaniu właściwości różnych materiałów naturalnych
wzbogacanie przedszkolnego kącika przyrody o okazy związane z aktualną porą roku
• zwracanie uwagi na zmiany w sposobie ubierania w zależności od pory roku
OBSZAR EMOCJONALNY
• dostrzeganie piękna darów natury
poznawanie różnych stanów emocjonalnych, jak: radość, złość, smutek
• budowanie świadomości, że zwierząt nie wolno krzywdzić
• spokojne oczekiwanie na swoją kolej w trakcie zabaw
OBSZAR SPOŁECZNY
• współpraca z innymi dziećmi w grupie
• uważne słuchanie wierszy i opowiadań
• kształtowanie pozytywnej samooceny i umiejętności jej wyrażania
• nauka empatii w stosunku do innych osób
• poznawanie przykładów właściwego oraz niewłaściwego zachowania oraz jego ocenianie
• kształtowanie umiejętności wyrażania uczuć
• stosowanie zwrotów grzecznościowych
• kształtowanie umiejętności wspólnej i zgodnej zabawy
• koncentrowanie uwagi podczas zajęć z całą grupą
• przyzwyczajanie się do uważnego słuchania wypowiedzi innych, przestrzegania kolejności wypowiedzi, spokojne oczekiwania na swoją kolej
OBSZAR POZNAWCZY
• wypowiadanie się na temat treści wysłuchanych wierszy, opowiadań
• rozróżnianie i nazywanie popularnych owoców i warzyw
• rozróżnianie pojęć „ogród” i „sad”
• poznawanie owoców i warzyw różnymi zmysłami
• klasyfikowanie elementów i przeliczanie w dostępnym zakresie
• doskonalenie umiejętności przeliczania na konkretach
• przestrzeganie zasad podczas gier
• poznawanie znaczenia spożywania warzyw i owoców dla zdrowia
• rozpoznawanie i nazywanie pospolitych gatunków drzew liściastych i iglastych oraz miejsc, w których rosną
• układanie historyjki obrazkowej w sposób chronologiczny
• poznawanie roli i znaczenia drzew w życiu człowieka
• rozpoznawanie darów natury w sposób sensoryczny
• rozwijanie poczucia rytmu
• śpiewanie piosenki, ilustrowanie słów ruchem
• dostrzeganie prostych układów rytmicznych podczas zabaw manipulacyjnych
• utrwalanie wiedzy dotyczącej znajomości bezpiecznych zachowań w czasie zabaw w domu, przedszkolu, na placu zabaw
• rozumienie potrzeby niesienia pomocy innym
• wzbogacanie wiedzy dotyczącej przygotowania ludzi i zwierząt do zimy