1. Z panią Zimą wesoło mija czas
Cele ogólne:
• wdrażanie do udziału w zabawach integracyjnych, ruchowych i muzycznych
• wdrażanie do bezpiecznego i poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych
• rozwijanie umiejętności radzenia sobie z porażką
• rozwijanie umiejętności samoobsługowych
• wdrażanie do uważnego słuchania
• rozbudzanie ciekawości oraz aktywności poznawczej
• rozwijanie percepcji wzrokowej
• rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności
2. Hej, ha co tak gra?
Cele ogólne:
• Rozwijanie wielokierunkowej aktywności dziecka
• wdrażanie do komunikowania potrzeby ruchu i odpoczynku
• kształtowanie nawyku utrzymywania prawidłowej postawy ciała w czasie zabaw muzyczno – ruchowych, tańców i pląsów
• kształtowanie nawyku zgłaszania potrzeb fizjologicznych
• rozwijania umiejętności rozumienia siebie, swoich uczuć i emocji
• działu w zabawach integracyjnych, ruchowych i muzycznych
• wdrażanie do bezpiecznego i poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych
• wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł i zasad obowiązujących podczas pobytu w przedszkolu
• wdrażanie do oceny własnego zachowania w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych
• wzbogacanie czynnego i biernego słownictwa związanego z muzyką (cisza, dźwięki wysokie i niskie, ciche i głośne, krótkie i długie, nazwy instrumentów, tańce i pląsy)
• poznanie zawodów: muzyk, pianista, kompozytor, piosenkarz, piosenkarka
3. Malujemy świat
Cele ogólne:
• Rozwijanie wielokierunkowej aktywności dziecka
• wdrażanie do komunikowania potrzeby ruchu i odpoczynku
• rozszerzanie słownika dziecka o wyrażenia i zwroty dotyczące uczuć i emocji
• doskonalenie umiejętności werbalizowania swoich myśli i uczuć poprzez różne środki wyrazu artystycznego
• budowanie czynnego i biernego słownictwa związanego ze sztuką (malarstwo, rzeźba, rękodzieło, nazwy zawodów)
• rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej, słuchowej i ruchowej
• doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według podanego kryterium
• poznanie zawodów (malarz, rzeźbiarz, artysta) oraz narzędzi wykorzystywanych w ich pracy
• doskonalenie umiejętności odpowiadania na pytania, wypowiadania się na dany temat y rozwijanie zainteresowań i uzdolnień plastycznych i technicznych
4. Zaproszenie do teatru
Cele ogólne:
• Rozwijanie wielokierunkowej aktywności dziecka
• wdrażanie do komunikowania potrzeby ruchu i odpoczynku
• rozszerzanie słownika dziecka o wyrażenia i zwroty dotyczące uczuć i emocji
• doskonalenie umiejętności określania i wyrażania swoich emocji (gra aktorska – wchodzenie w rolę, wczuwanie się w odgrywaną postać, ćwiczenia z użyciem rekwizytu i bez)
• rozwijanie kreatywności i wyobraźni artystycznej
• rozwijanie uwagi, koncentracji i skupienia
• budowanie czynnego i biernego słownictwa dziecka, związanego z teatrem
• rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej, słuchowej i ruchowej
• kształtowanie pojęć matematycznych
• rozwijanie zainteresowań i uzdolnień artystycznych