Kochani dzisiaj kolejny dzień więc zaczynamy nowe zadania.

1.Kwiecień nas nie rozpieszcza, ale jak to on, kwiecień plecień, co przeplata trochę zimy trochę lata. Może nie widać, ale wiosna przyszła, a może przyjechała, a może przyleciała? Sprawdźcie sami.

https://www.youtube.com/watch?v=dEnCjkrCJ-Y&t

Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

* O co kłóciły się zwierzęta?

* Które zwierzęta się kłóciły?

* W jaki sposób pojawiła się wiosna?

* Jakie ptaki są zwiastunami wiosny?

Dla chętnych, a niezdecydowanych, czy wziąć udział w konkursie recytatorskim - tekst wiersza. Jeżeli nie znaleźliście innego, można nauczyć się tego. Czekamy na kolejne zgłoszenia!!!

Przyjście wiosny” – J. Brzechwa

Naplotkowała sosna,

że już się zbliża wiosna.

Kret skrzywił się ponuro:

przyjedzie pewnie furą…

Jeż się najeżył srodze:

-raczej na hulajnodze.

Wąż syknął: -Ja nie wierzę,

przyjedzie na rowerze.

Kos gwizdnął: -Wiem coś o tym,

przyleci samolotem.

-Skąd znowu- rzekła sroka-

ja jej nie spuszczam z oka

i w zeszłym roku w maju

widziałam ją w tramwaju.

-Nieprawda! Wiosna zwykle

przyjeżdża motocyklem!

-A ja wam tu dowiodę,

że właśnie samochodem.

-Nieprawda, bo w karecie!

-W karecie? Cóż pan plecie?

Oświadczyć mogę krótko,

że płynie własną łódką!

A wiosna przyszła pieszo.

Już kwiaty z nią się śpieszą,

już trawy przed nią rosną,

I szumią:- Witaj wiosno!

2. Stwórzcie portret pani Wiosny. Możecie wykorzystać farby, kredki, kolorowe gazety, wełnę itp., itd. Bądźcie kreatywni! 

3. Czas się trochę poruszać!

https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU

4. ZADANIE DLA 5-6 LATKÓW – POZNAJEMY LITERKĘ „h, H”

Mamo/tato przeczytaj mi zagadkę:

Zasuszone listki, a smakują wszystkim .

W imbryku je zaparzamy i smaczny napój już mamy.  

- Czy wiecie o czym mowa? Brawo! To herbata.

- Jaką głoskę słyszysz na początku wyrazu „herbata”.

- Podziel wyraz „herbata” na sylaby i na głoski.

- Wymień wyrazy, które mają głoskę „h” na początku wyrazu: herbatnik, hulajnoga, hipopotam, hiacynt, helikopter, harmonijka.

Jeszcze tylko kilka zadań z kart pracy i będziecie mogli wypić z mamą/tatą filiżankę pysznej herbaty z cytryną, bo za oknem brrrrr….

5-latki: karty pracy nr 3, strona 65

6-latki: karty pracy nr 3, strona 68-69

Dzień dobry dzieciaki, przed znowu weekend i garść zadań i zabaw na dzisiaj. Do zobaczenia, bawcie się dobrze!
1. Gimnastyka z mamusią/tatusiem https://youtu.be/cGOK6AcTLZE Poćwicz z mamusią/tatusiem, bo...gimnastyki nigdy dość! Reaguj na sygnał dźwiękowy
2. Słuchanie opowiadania o tematyce zdrowotnej Doroty Kossakowskiej „Sport to zdrowie”, odpowiadanie na pytania do treści wiersza.
Wysłuchaj opowiadania Doroty Kossakowskiej „Sport to zdrowie”.
Kacper chodzi do przedszkola. Lubi bawić się z kolegami i ze starszym bratem Michałem. Kiedy jest w przedszkolu najchętniej buduje z klocków wieże, domy i garaże. Z bratem urządzają zabawy na podwórku. Ścigają się, wspinają na drabinki i grają w piłkę nożną. Brat Kacpra chodzi do szkoły i na treningi piłki nożnej. Nie wie jeszcze, czy zostanie piłkarzem, ale lubi sport. Wie, że uprawianie sportu daje siłę, poprawia kondycję i hartuje organizm. Kiedy Kacper pójdzie do szkoły też zacznie trenować. Może razem z bratem?
Jak myślicie, co trzeba robić, żeby być zdrowym? Czy trzeba uprawiać sport? A co trzeba jeść?
3. Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu z wykorzystaniem piłek, zachęcanie do aktywnego spędzenia czasu wolnego.
Pobaw się na świeżym powietrzu z piłką lub skakanką. Jak mogłabyś/mógłbyś zachęcić do takich zabaw dzieci z Twojej przedszkolnej grupy?
4. „Małe i duże kroki”– zabawa rozwijające właściwą reakcję na umówiony sygnał.
Pokonywanie przez dziecko odległość od wyznaczonego punktu do rodzica : krokami słoniowymi (duży wykrok), normalnymi krokami/podskokami, tip topami (stopa dostawiana do stopy). Zabawa rozwijająca wyobraźnię: „Czy zwierzęta uprawiają sport?“. Czy umiesz robić małe i duże kroki? Stań w pewnej odległości od mamy/taty. Podejdź do rodzica krokami słoniowymi (duży wykrok), normalnymi krokami/podskokami, tip topami (stopa dostawiana do stopy). Jak myślisz czy zwierzęta uprawiają sport? Opowiedz o tym.
Poruszanie się według słów rymowanki: „Zrób do przodu cztery kroki ...“ Przeliczanie kroków. Poruszaj się do słów rymowanki:
Zrób do przodu cztery kroki,
I rozejrzyj się na boki.
Tupnij nogą raz i dwa,
Ta zabawa nadal trwa.
Teraz w lewo jeden krok,
Przysiad i do góry skok.
Zrób do tyłu kroków trzy,
By koledze otrzeć łzy.
Klaśnij w ręce razy pięć,
Na klaskanie też nasz chęć.
Teraz obróć się dokoła
I hurraaa! Zawołaj.
6. Masażyk relaksacyjny https://youtu.be/lD8nMY3tdW4
Wykonaj masażyk relaksacyjny na pleckach mamusi/tatusia
7. Spacer – kolejny dzień bicia rekordu w rodzinnym spacerowaniu. Czas na spacer! Rodzinne spacerowanie to jest to!
1. "Prosty taniec" – gimnastyka dzieci i rodziców z muzyką. Wskazywanie części ciała i ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
Gimnastyka połączona z tańcem to jest to! Razem z mamusią/tatusiem porusz ciało do piosenki "Prosty taniec"? ?Piosenki dla dzieci po polsku. Prosty taniec. Spoko Loko - Ciała kształt - https://www.youtube.com/watch?v=UvA7Fk44JFw
2. Zabawa ruchowa:
"Raz, dwa, trzy – Baba Jaga patrzy" to zabawa, która zapewne zna mamusia, tatuś, a nawet babcia. Przypomnę zasady. Mama/tata to Baba Jaga. Stoi tyłem do dziecka i woła: „Raz, dwa trzy, Baba Jaga patrzy”. W tym czasie szybko biegnij w jej/jego stronę. Na słowo „patrzy” Baba Jaga odwraca się. Jeśli nie zdołasz się zatrzymać w bezruchu, wracaj na start, jak dotkniesz Baby Jagi - zajmij jej miejsce.
3. "Jakie znasz dyscypliny sportowe" – burza mózgu. Wymienianie znanych dyscyplin sportowych, wskazywanie tych które uprawia dziecko lub jego bliscy.
Wymień znane Ci dyscypliny sportowe. Którą z nich uprawia mamusia/tatuś? A ty? Którą lubisz najbardziej?
4. Obejrzenie filmiku edukacyjnego "Dyscypliny sportowe", porównanie z nazwami wskazanymi przez dziecko. Wysłuchanie wiersza E. Pawlak: "Elementarz sportowy"
Obejrzyj filmik edukacyjny na temat dyscyplin sportowych Zajęcia przedszkolne - poznajemy dyscypliny sportowe. 07.04.2021 – YouTube Posłuchaj wiersza E. Pawlak: "Elementarz sportowy" https://www.youtube.com/watch?v=eiU2XVGTiLE
5. Ćwiczenie kreatywności – wymyślanie przyrządu do ćwiczeń skonstruowanego przy użyciu przedmiotów codziennego użytku
Wymyśl przyrząd do ćwiczeń. Wykorzystaj przedmioty, które możesz znaleźć w domku.
6. Projektowanie stroju piłkarza. Zaprojektuj strój piłkarza - samodzielnie lub z pomocą mamy/taty/rodzeństwa.
7. Spacer z krokomierzem – próby bicia rekordu rodzinnego.
Czas na spacer! Może uda się zrobić kilka kroków więcej niż wczoraj?
Pozdrawiamy w ten biały wiosenny poranek i zapraszamy do zabawy!
1. Dowolny taniec przy nagraniu utworu A. Vivaldiego "Wiosna" z cyklu "Cztery pory roku"
Zatańcz do utworu: "Wiosna". Do tańca zaproś mamusię/tatusia. Jaki nastrój ma utwór? Wesoły czy smutny?
2. Rozwiązywanie zagadek na temat sportu Zagadki dla dzieci o sporcie •Zagadki ze sportem • Zagadki Dla Dzieci .NET Próby tworzenia własnych zagadek przez dzieci i zadawanie ich dorosłym.
Rozwiąż zagadki na temat sportu. Jeśli potrafisz – spróbuj
samodzielnie ułożyć zagadkę i zadaj ją rodzicom.
3. Ćwiczenia klasyfikacyjne: "W tym wybiorę się na spacer, a to włożę na urodzinki..."
Mamusia/tatuś przygotuje dla Ciebie kilka sztuk ubranek. Zastanów
się, które możesz włożyć na spacer/trening czy jazdę rowerem, a które na przykład na eleganckie przyjęcie urodzinowe.
4 .Zabawa konstrukcyjno-manipulacyjna: "Stadion sportowy" Zbudujcie z klocków lub innych zabawek stadion sportowy. Czy wiesz co oznaczają słowa: "trybuny", "płyta boiska", "murawa"?
5. Zabawa logopedyczna z piłeczką ping-pongową. Przetransportuj piłeczkę pingpongową (lub inny, leciutki przedmiot) z jednego miejsca na drugie, wyłącznie za pomocą oddechu (dmuchając i nadając piłce kierunek) np. od kanapy do fotela i najdalej jak umiesz
6 .Trening fitness: "Ćwicz z Lulisią i Lulitulisiami"Ćwicz z Lulisią i
Lulitulisiami - trening fitness dla dzieci część 2 - YouTube
Czas na fitness z Lulisią i Lulitulisiami Ćwicz z Lulisią i Lulitulisiami
- trening fitness dla dzieci część 2 - YouTube
7. Spacer – kolejny dzień bicia rekordu w rodzinnym spacerowaniu. Czy udało Wam się pobić rodzinny rekord w spacerowaniu? Ile zrobiliście kroków? Dziś kolejny dzień wyzwania!

KWIECIEŃ U “KANGURKÓW”

I. „WIOSNA W PARKU I OGRODZIE”

Cele ogólne

• wdrażanie do podejmowania zabaw konstrukcyjnych z wykorzystaniem materiałów użytkowych, w tym materiału naturalnego

• doskonalenie sprawności manualnej

• używanie chwytu pisarskiego podczas rysowania, kreślenia i pisania

• wdrażanie do uważnego słuchania i zapamiętywania poleceń, czekania na swoją kolej

• wyrabianie umiejętności współdziałania w zespole (podporządkowanie się określonym zasadom, podziałowi ról i zadań, czynności do wykonywania)

• wdrażanie do samodzielnego przygotowania przyborów i materiałów do zajęć, do kończenia pracy w wyznaczonym czasie

• kształtowanie postawy szacunku i wdzięczności za wykonaną pracę, szanowanie wytworów pracy

• rozwijanie ciekawości poznawczej oraz chęci odkrywania tajemnic przyrody poprzez prowadzenie obserwacji, wykonywanie doświadczeń i eksperymentowanie

• okazywanie emocji i wrażliwości na naturalne piękno budzącego się życia, podczas obserwacji przyrodniczych w najbliższym otoczeniu

• uświadamianie różnorodności i współzależności organizmów w świecie przyrody oraz podstawowych praw rządzących światem

• określanie charakterystycznych dla wiosny zmian w przyrodzie i otoczeniu, dostrzeganie bogactwa barw, kształtów, zapachów i dźwięków – budowanie czynnego i biernego słownika

• rozwijanie umiejętności zadawania pytań i odpowiadania na pytania

• kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków z obserwowanych zjawisk fizycznych

• kodowanie i odczytywanie zakodowanych informacji – nazywanie, rozróżnianie i klasyfikowanie figur geometrycznych według cech określonych kartami kodowymi

• rozwijanie sprawności: dodawania i odejmowania w zakresie 10, porównywania, układania prostych działań matematycznych z użyciem znaków: „+”, „–”, „=”

• doskonalenie analizy i syntezy słuchowej wyrazów, podejmowanie prób czytania

II. OBSERWUJEMY PRZYRODĘ

Cele ogólne

• kształtowanie postawy odpowiedzialności za zdrowie własne i innych

• rozwijanie sprawności ruchowej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej w różnych formach aktywności

• doskonalenie małej motoryki

• wyrabianie umiejętności prawidłowego chwytu podczas malowania, pisania, wycinania, ubierania się i sprzątania

• budowanie uczucia więzi z przyrodą

• wyrabianie umiejętności współdziałania w zespole, podporządkowywanie się określonym zasadom obowiązującym w grach, zabawach

• kształtowanie czynności samoobsługowych – ćwiczenia w samodzielnym ubieraniu się i rozbieraniu, dobieraniu ubioru do pogody, sprzątaniu własnego miejsca pracy

• dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej, dostrzeganie piękna pogody w każdej aurze

• wyrażanie swoich emocji w społecznie akceptowany sposób

• rozwijanie myślenia, analizy, syntezy, wnioskowania, formułowania myśli w formie zdania

• rozwijanie umiejętności kodowania informacji za pomocą symboli lub obrazków

• utrwalanie umiejętności przeliczania, porównywania, rachowania w zakresie 10

• rozwijanie umiejętności czytania prostych wyrazów i tekstów złożonych z poznanych liter

• rozwijanie umiejętności odczytywania rebusów obrazkowo-literowych

• doskonalenie umiejętności pisania po śladzie i z pamięci wzorów poznanych liter – ćwiczenia grafomotoryczne

III. „JAK MĄDRZE KORZYSTAĆ Z TECHNOLOGII”

Cele ogólne

wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka sprzyjającej naby­waniu doświadczeń w fizycznym obszarze jego rozwoju

doskonalenie umiejętności sprawnego posługiwania się ołówkiem, kredką, mazakami, nożyczkami

inicjowanie zabaw konstrukcyjnych

kształtowanie poczucia odpowiedzialności i samokontroli w korzy­staniu z urządzeń multimedialnych

rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania uczuć, jakie towarzyszą dziecku w kontakcie ze sztuką – filmem

wdrażanie do podejmowania nowych wyzwań, inicjatyw

wdrażanie do wyrażania swoich emocji podczas tworzenia i ogląda­nia występów

poznawanie techniki stworzonej przez człowieka ułatwiającej mu życie

przygotowanie do bezpiecznego korzystania z multimediów

rozumienie znaczenia nowoczesnych technologii, zwrócenie uwagi na ich wartości i zagrożenia

rozwijanie umiejętności czytania prostych tekstów złożonych z poznanych liter

III. MALI ODKRYWCY”

Cele ogólne

budowanie motywacji do odkrywania rzeczy jeszcze nieodkrytych

wdrażanie do odkrywania swoich talentów

wyrażanie swoich emocji podczas tworzenia i oglądania występów, prezentacji dzieci

budowanie odporności emocjonalnej związanej z wystąpieniami publicznymi

wyrabianie cech charakterologicznych – odwagi, cierpliwości, wytrwałości

kształtowanie samokontroli dziecka w zakresie czasu spędzonego na różnych aktywnościach

wyrabianie gotowości do współdziałania z innymi, radzenia sobie z odpowiedzialnością za podjęte działania

rozwijanie aktywności poznawczej

rozwijanie myślenia logicznego oraz myślenia przyczynowo-skutko­wego

wdrażanie do czytania sylab i wyrazów

rozwijanie umiejętności czytania prostych tekstów złożonych z poznanych liter

rozwijanie umiejętności czytania globalnego