- Szczegóły
- j.kamyk
- Kategoria: Aktualności
Kochani dzisiaj kolejny dzień więc zaczynamy nowe zadania.
1.Kwiecień nas nie rozpieszcza, ale jak to on, kwiecień plecień, co przeplata trochę zimy trochę lata. Może nie widać, ale wiosna przyszła, a może przyjechała, a może przyleciała? Sprawdźcie sami.
https://www.youtube.com/watch?v=dEnCjkrCJ-Y&t
Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
* O co kłóciły się zwierzęta?
* Które zwierzęta się kłóciły?
* W jaki sposób pojawiła się wiosna?
* Jakie ptaki są zwiastunami wiosny?
Dla chętnych, a niezdecydowanych, czy wziąć udział w konkursie recytatorskim - tekst wiersza. Jeżeli nie znaleźliście innego, można nauczyć się tego. Czekamy na kolejne zgłoszenia!!!
„Przyjście wiosny” – J. Brzechwa
Naplotkowała sosna,
że już się zbliża wiosna.
Kret skrzywił się ponuro:
– przyjedzie pewnie furą…
Jeż się najeżył srodze:
-raczej na hulajnodze.
Wąż syknął: -Ja nie wierzę,
przyjedzie na rowerze.
Kos gwizdnął: -Wiem coś o tym,
przyleci samolotem.
-Skąd znowu- rzekła sroka-
ja jej nie spuszczam z oka
i w zeszłym roku w maju
widziałam ją w tramwaju.
-Nieprawda! Wiosna zwykle
przyjeżdża motocyklem!
-A ja wam tu dowiodę,
że właśnie samochodem.
-Nieprawda, bo w karecie!
-W karecie? Cóż pan plecie?
Oświadczyć mogę krótko,
że płynie własną łódką!
A wiosna przyszła pieszo.
Już kwiaty z nią się śpieszą,
już trawy przed nią rosną,
I szumią:- Witaj wiosno!
2. Stwórzcie portret pani Wiosny. Możecie wykorzystać farby, kredki, kolorowe gazety, wełnę itp., itd. Bądźcie kreatywni!
3. Czas się trochę poruszać!
https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU
4. ZADANIE DLA 5-6 LATKÓW – POZNAJEMY LITERKĘ „h, H”
Mamo/tato przeczytaj mi zagadkę:
Zasuszone listki, a smakują wszystkim .
W imbryku je zaparzamy i smaczny napój już mamy.
- Czy wiecie o czym mowa? Brawo! To herbata.
- Jaką głoskę słyszysz na początku wyrazu „herbata”.
- Podziel wyraz „herbata” na sylaby i na głoski.
- Wymień wyrazy, które mają głoskę „h” na początku wyrazu: herbatnik, hulajnoga, hipopotam, hiacynt, helikopter, harmonijka.
Jeszcze tylko kilka zadań z kart pracy i będziecie mogli wypić z mamą/tatą filiżankę pysznej herbaty z cytryną, bo za oknem brrrrr….
5-latki: karty pracy nr 3, strona 65
6-latki: karty pracy nr 3, strona 68-69
- Szczegóły
- j.kamyk
- Kategoria: Aktualności
- Szczegóły
- j.kamyk
- Kategoria: Aktualności
- Szczegóły
- j.kamyk
- Kategoria: Aktualności
- Szczegóły
- j.kamyk
- Kategoria: Aktualności
KWIECIEŃ U “KANGURKÓW”
I. „WIOSNA W PARKU I OGRODZIE”
Cele ogólne
• wdrażanie do podejmowania zabaw konstrukcyjnych z wykorzystaniem materiałów użytkowych, w tym materiału naturalnego
• doskonalenie sprawności manualnej
• używanie chwytu pisarskiego podczas rysowania, kreślenia i pisania
• wdrażanie do uważnego słuchania i zapamiętywania poleceń, czekania na swoją kolej
• wyrabianie umiejętności współdziałania w zespole (podporządkowanie się określonym zasadom, podziałowi ról i zadań, czynności do wykonywania)
• wdrażanie do samodzielnego przygotowania przyborów i materiałów do zajęć, do kończenia pracy w wyznaczonym czasie
• kształtowanie postawy szacunku i wdzięczności za wykonaną pracę, szanowanie wytworów pracy
• rozwijanie ciekawości poznawczej oraz chęci odkrywania tajemnic przyrody poprzez prowadzenie obserwacji, wykonywanie doświadczeń i eksperymentowanie
• okazywanie emocji i wrażliwości na naturalne piękno budzącego się życia, podczas obserwacji przyrodniczych w najbliższym otoczeniu
• uświadamianie różnorodności i współzależności organizmów w świecie przyrody oraz podstawowych praw rządzących światem
• określanie charakterystycznych dla wiosny zmian w przyrodzie i otoczeniu, dostrzeganie bogactwa barw, kształtów, zapachów i dźwięków – budowanie czynnego i biernego słownika
• rozwijanie umiejętności zadawania pytań i odpowiadania na pytania
• kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków z obserwowanych zjawisk fizycznych
• kodowanie i odczytywanie zakodowanych informacji – nazywanie, rozróżnianie i klasyfikowanie figur geometrycznych według cech określonych kartami kodowymi
• rozwijanie sprawności: dodawania i odejmowania w zakresie 10, porównywania, układania prostych działań matematycznych z użyciem znaków: „+”, „–”, „=”
• doskonalenie analizy i syntezy słuchowej wyrazów, podejmowanie prób czytania
II. OBSERWUJEMY PRZYRODĘ
Cele ogólne
• kształtowanie postawy odpowiedzialności za zdrowie własne i innych
• rozwijanie sprawności ruchowej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej w różnych formach aktywności
• doskonalenie małej motoryki
• wyrabianie umiejętności prawidłowego chwytu podczas malowania, pisania, wycinania, ubierania się i sprzątania
• budowanie uczucia więzi z przyrodą
• wyrabianie umiejętności współdziałania w zespole, podporządkowywanie się określonym zasadom obowiązującym w grach, zabawach
• kształtowanie czynności samoobsługowych – ćwiczenia w samodzielnym ubieraniu się i rozbieraniu, dobieraniu ubioru do pogody, sprzątaniu własnego miejsca pracy
• dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej, dostrzeganie piękna pogody w każdej aurze
• wyrażanie swoich emocji w społecznie akceptowany sposób
• rozwijanie myślenia, analizy, syntezy, wnioskowania, formułowania myśli w formie zdania
• rozwijanie umiejętności kodowania informacji za pomocą symboli lub obrazków
• utrwalanie umiejętności przeliczania, porównywania, rachowania w zakresie 10
• rozwijanie umiejętności czytania prostych wyrazów i tekstów złożonych z poznanych liter
• rozwijanie umiejętności odczytywania rebusów obrazkowo-literowych
• doskonalenie umiejętności pisania po śladzie i z pamięci wzorów poznanych liter – ćwiczenia grafomotoryczne
III. „JAK MĄDRZE KORZYSTAĆ Z TECHNOLOGII”
Cele ogólne
• wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka sprzyjającej nabywaniu doświadczeń w fizycznym obszarze jego rozwoju
• doskonalenie umiejętności sprawnego posługiwania się ołówkiem, kredką, mazakami, nożyczkami
• inicjowanie zabaw konstrukcyjnych
• kształtowanie poczucia odpowiedzialności i samokontroli w korzystaniu z urządzeń multimedialnych
• rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania uczuć, jakie towarzyszą dziecku w kontakcie ze sztuką – filmem
• wdrażanie do podejmowania nowych wyzwań, inicjatyw
• wdrażanie do wyrażania swoich emocji podczas tworzenia i oglądania występów
• poznawanie techniki stworzonej przez człowieka ułatwiającej mu życie
• przygotowanie do bezpiecznego korzystania z multimediów
• rozumienie znaczenia nowoczesnych technologii, zwrócenie uwagi na ich wartości i zagrożenia
• rozwijanie umiejętności czytania prostych tekstów złożonych z poznanych liter
III. MALI ODKRYWCY”
Cele ogólne
• budowanie motywacji do odkrywania rzeczy jeszcze nieodkrytych
• wdrażanie do odkrywania swoich talentów
• wyrażanie swoich emocji podczas tworzenia i oglądania występów, prezentacji dzieci
• budowanie odporności emocjonalnej związanej z wystąpieniami publicznymi
• wyrabianie cech charakterologicznych – odwagi, cierpliwości, wytrwałości
• kształtowanie samokontroli dziecka w zakresie czasu spędzonego na różnych aktywnościach
• wyrabianie gotowości do współdziałania z innymi, radzenia sobie z odpowiedzialnością za podjęte działania
• rozwijanie aktywności poznawczej
• rozwijanie myślenia logicznego oraz myślenia przyczynowo-skutkowego
• wdrażanie do czytania sylab i wyrazów
• rozwijanie umiejętności czytania prostych tekstów złożonych z poznanych liter
• rozwijanie umiejętności czytania globalnego
Strona 1 z 2