- Szczegóły
- k.dabrowa
- Kategoria: Kącik dla rodziców
Październik u Kangurków
Krąg tematyczny 5. Zaczarowana jesień
Cele ogólne:
OBSZAR FIZYCZNY
• udział w zabawach ruchowych integrujących grupę
• uświadamianie sobie potrzeby ruchu i odpoczynku
• doskonalenie percepcji wzrokowej i słuchowej,
• nabywanie gotowości do nauki pisania poprzez doskonalenie dużej i małej motoryki
• nabywanie gotowości do nauki czytania poprzez doskonalenie sprawności aparatu artykulacyjnego, oddechowego i emisyjnego
• wykonywanie instrumentów muzycznych z recyklingu
OBSZAR EMOCJONALNY
• dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej
OBSZAR SPOŁECZNY
• umiejętność współpracy w grupie
• dostrzeganie problemów ekologicznych naszej planety
• wskazywanie sposobów radzenia sobie z zagrożeniem naszej planety
OBSZAR POZNAWCZY
• zdobycie wiedzy o naszej planecie
• rozumienie znaczenia słowa „odkrywca”
• wzbogacenie wiedzy na temat życia pradawnych ludzi
• wzbogacenie wiedzy na temat rodzaju wód i ich różnorodności
• wzbogacanie wiedzy na temat lądów
• poznawanie kontynentów i części świata na mapie
• okazywanie zainteresowania poznawaniem liter – „t”, „T”
• stosowanie liczebników porządkowych
• czynny udział w zabawach badawczych
• okazywanie zainteresowania obrazem graficznym cyfry „1”
• opowiadanie o uczuciach, towarzyszących odkrywaniu świata
• wskazywanie zjawisk przyrodniczych, związanych z odejściem lata
• wzbudzanie zainteresowania mapą podczas zabaw
• odczytywanie informacji przedstawionych symbolicznie
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 3., 4., 7.
- Szczegóły
- k.dabrowa
- Kategoria: Kącik dla rodziców
Wrzesień u Kangurków
Krąg tematyczny 1. Znowu razem
Cele ogólne:
OBSZAR FIZYCZNY
• aktywny udział w zabawach ruchowych, wykonywanie różnych form ruchu z przyborami i bez nich
• kształtowanie właściwych chwytów dłoni podczas czynności takich, jak sprzątanie, zabawy, rysowanie i kreślenie wzorów
• wykonywanie podstawowych ćwiczenia kształtujących nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała
OBSZAR EMOCJONALNY
• rozpoznawanie i nazywanie emocji swoich i innych osób
• przedstawianie emocji i uczuć z wykorzystaniem charakterystycznych dla dziecka form wyrazu
• rozróżnianie emocji i uczuć przyjemnych i nieprzyjemnych, budowanie świadomości, że odczuwają i przeżywają je wszyscy ludzie
OBSZAR SPOŁECZNY
• kształtowanie poczucia przynależności do grupy rówieśniczej, integracja z grupą
• współpraca z rówieśnikami w zabawie, pracach użytecznych, podczas odpoczynku
• stosowanie zwrotów grzecznościowych
• znajomość zasad obowiązujących w grupie i przestrzeganie ich
• nazywanie i rozpoznawanie wartości na podstawie wysłuchanych utworów literackich, umiejętne wyciąganie wniosków
• prezentowanie swojej osoby na forum grupy
OBSZAR POZNAWCZY
• wyrażanie swojego rozumienia świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą komunikatów pozawerbalnych: intencjonalnego ruchu, gestów, impresji plastycznych, teatralnych, mimicznych
• kształtowanie umiejętności wyrażania swojego rozumienia świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą języka mówionego
• eksperymentowanie z rytmem i dźwiękiem, doskonalenie percepcji słuchowej
• klasyfikowanie przedmiotów według wybranej cechy, tworzenie grup pasujących do siebie przedmiotów
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 6., 8.
- Szczegóły
- Super User
- Kategoria: Kącik dla rodziców